V Tlapnetu jsi vedoucí síťových specialistů a k tomu řídíš i projekt Tlapnet SK. Co je náplní Tvé práce?
V rámci pozice vedoucího síťových specialistů mimo jiné sleduji statistiky sítě, hledám její slabé stránky a navrhuji řešení k jejich odstranění. Také se snažím být pravidelně v kontaktu se všemi v týmu a řešit jednotlivé podněty včas, než se z nich stanou problémy. Na pozici výkonného ředitele společnosti Tlapnet SK je pro mě nyní hlavní výzvou sjednotit firemní kulturu našich pracovníků. Dále řeším směr vývoje společnosti tak, aby reflektoval stav trhu na Slovensku a také korespondoval
s tím, co od této relativně nové společnosti očekáváme. V neposlední řadě se snažím být spojkou mezi českým a slovenským Tlapnetem.
Jak dlouho jsi v Tlapnetu? Působil jsi i na jiných pozicích?
Ve společnosti Tlapnet pracuji již od roku 2010, tedy skoro 13 let. V té době se jednalo o malou regionální společnost, kam jsem nastoupil jako technik a řešil hlavně servis a nové přípojky zákazníků. V roce 2016 jsem začal pracovat jako síťový specialista, což pro mě byla velká změna. Začal jsem místo lezení po domech sedět na kancelářské židli.
Pověz nám, co je obecně náplní práce síťových specialistů?
Obecně lze říci, že náplní práce síťového specialisty je starat se o bezproblémový chod internetové sítě a o zákazníky, kteří jsou k ní připojeni. Každopádně se jedná o velmi různorodou práci, kde musíme zajišťovat bezproblémový stav stávající internetové sítě. Dále musíme sledovat vývoj nových technologií, ty v co nejkratší době implementovat do sítě a tím ji neustále modernizovat.
V jakém režimu fungujete? Staráte se o zákazníky ve dne i v noci?
Při současné velikosti firmy jsme již museli přejít na rozdělení práce, kdy každý ze síťových specialistů, který je zařazen do směn, má přesně stanovenou agendu toho, co v daný den dělá. Kolegové jsou k dispozici na telefonu pro naše techniky i pro naše zákazníky. Jeden ze síťařů sleduje stav naší sítě, aby veškerá zařízení která 24/7 kontrolujeme, pracovala správně. V neposlední řadě máme v týmu člověka, který řeší požadavky od zákazníků. V každý den v roce jsme ihned k dispozici v době 5-22h a mimo tuto dobu držíme pohotovost, abychom zajistili plný servis a podporu jak našim zákazníkům, tak celé naší síti. Ve skutečnosti to znamená kontrolovat skoro 140 tisíc zařízení.
Kolik má v současné chvíli Tlapnet síťových specialistu?
V současné době je nás síťařů ve firmě celkem 13, což nám umožňuje starat se o naši síť do toho nejmenšího detailu, aby fungovala na 100% za jakýchkoliv podmínek.
Jaké požadavky řešíte nejčastěji?
Tento dotaz musím trochu rozdělit. Vzhledem k tomu, že jsme nejen nápomocni naším technikům, ale také řešíme požadavky našich zákazníků. Se zákazníky nejčastěji řešíme problémy s jejich bezdrátovou sítí. V dnešní době si zákazníci zvykli na výhody Wi-Fi připojení a snaží se bezdrátově připojit vše v jejich domácnosti, což není úplně ideální varianta. Naším úkolem je poté vymyslet se zákazníkem nějaký kompromis a doporučit jim možnosti, které povedou ke zkvalitnění jejich sítě. Ani to nejlepší internetové připojení nemůže pracovat správně, pokud není domácí Wi-Fi síť správně dimenzovaná. Pro naše techniky se snažíme být zejména pomocnou rukou. Často se stává že technik, který je někde v zimě na stožáru, potřebuje zkontrolovat správnou funkčnost nově instalované antény. Od toho jsme tu my, abychom mu na dálku nastavení zkontrolovali, donastavili a připravili k tomu, abychom mohli zákazníkům nabídnout lepší služby.
Co tě v tvé práci nejvíc naplňuje a jak rád trávíš volný čas?
V práci mám rád velké výzvy, kterými mohu firmu posouvat kupředu. Protože to nejhorší, co můžeme udělat, je zůstat stát na místě. Ve volném čase mě rozhodně nenajdete na gauči, rád využívám svůj čas naplno a to nejen s rodinou, ale také prací okolo domu. Stejně jako v práci i v osobním životě mám rád velké projekty - třeba nyní jsem se dal do rekonstrukce karavanu na pojízdnou kavárnu pro podnikání své ženy.
Děkuji za rozhovor.
Petr