Moc rádi hodíme Tlapku podpory tam, kde to dává smysl. Využívání technologií ve školství je zásadním krokem vpřed v oblasti vzdělávání. Zvyšuje se digitální gramotnost nejen žáků, ale i učitelů.
Základní škola a praktická škola v Chotěboři už nemusí řešit problémy s internetovým připojením, což umožňuje žákům i učitelům snadnější přístup k moderním postupům. Nyní frčí rychlostí 310 Mbps od Tlapnetu.
Využívání technologií ve školství je zásadním krokem vpřed v oblasti vzdělávání. Zvyšuje se digitální gramotnost nejen žáků, ale i učitelů.
Využití internetu ve vyučování (při hodinách informatiky i v ostatních hodinách) - rozvoj digitálních kompetencí žáků:
PC, NB, tablety, interaktivní tabule (výuka základní orientace na internetu, práce s umělou inteligencí, práce s výukovým SW, podpora výuky - názorné ukázky, videa apod., vyhledávání informací - podpora samostatnosti žáků)
VR (podpora výuky - např. Dějepis: procházka s dinosaury, rozvoj motoriky - hry)
Robotika - programování robotů pomocí online aplikací
Využití internetu při kroužku ICT - rozvoj digitálních kompetencí žáků:
PC, NB, tablety (výuka základní orientace na internetu, práce s umělou inteligencí, vyhledávání informací - podpora samostatnosti žáků)
VR (hry, videa)
Robotika - programování robotů pomocí online aplikací
Využití internetu pro zvyšování kvality příprav na vyučování:
Vyhledávání výukových materiálů, příprav (speciální portály pro pedagogy)
Přípravy z online SW
Hledání inspirace (ruční práce, výtvarka, keramika ...)
Webináře, online školení
Využití internetu pro běžnou agendu školy:
Účty Google - komunikace s kolegy, rodiči, žáky, Bakaláři, spisová služba, účty do portálů Kraje Vysočina
PR - školní web, FB, tvorba letáků, plakátů
Funguje to! Tlapku na to
Hlavním cílem činnosti školy je výchova a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, jejich příprava pro plnohodnotný život s pracovním uplatněním a maximální integrace do života společnosti. Ve výchovně vzdělávací práci se proto škola dlouhodobě zaměřuje na úkoly, které jsou klíčové z hlediska dosažení cíle a to jak v oblasti vzdělávacích možností žáků, tak vzhledem k jejich schopnostem, osobnostním možnostem a sociokulturním podmínkám.